دوشنبه  31 اردیبهشت 1403
 
 
 

متن خبر

به مناسبت هفته پژوهش و فناوري آيين هاي نكو داشتي در آموزش و پرورش استان كردستان برگزار مي شود.
10 آذر 1401
 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حسن حیدری رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: آیین های هفته پژوهش و فناوری 19 الی 24 آذرماه ۱۴۰1 با شعار « پژوهش و فن آوری ارتقاء کیفیت آموزشی و عدالت تربیتی » در سطح استان برگزار می شود .

حیدری به تشریح عناوین و جزییات برگزاری ویژه برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان پرداخت و گفت: انتخاب، معرفی و تقدیر از پژوهشگران فرهنگی برگزیده استانی، انتخاب، معرفی و تقدیر از معلمان پژوهنده برگزیده استانی، انتخاب، معرفی و تقدیر از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله های دکتری و برگزیده استانی و انتخاب، معرفی و تقدیر از پژوهش سراهای برتر استان از برنامه های این هفته می باشد .

وی ادامه داد : معرفی و تقدیر از دانشجو معلمان پژوهشگر برتر استان، معرفی، انتخاب و تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر برتر و منتخب پژوهش سراهای استان و معرفی و تقدیر از همکاران فرهنگی فعال پژوهشی از دیگر برنامه هفته پژوهش و فناوری استان است .

حیدری از نواخته شدن زنگ نمادین پژوهش در یکی از مدارس منتخب مرکز استان در روز سه شنبه 22 آذر ماه خبر داد و اظهار داشت: به همین مناسبت نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد .

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش کردستان اجرای تور پژوهشی و بازدید دانش آموزان از مراکز تحقیقاتی، علمی، پژوهشی و مهارتی و شناسایی و دیدار با چهره های فرهنگی و نامدار در حوزه پژوهش را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد .

حیدری در پایان گفت : فرآیند بررسی و ارزیابی آثار و گزارش های پژوهشی  همکاران فرهنگی استان، در برگیرنده  ۹ محور شامل پژوهشگر و فناور برتر، دانش‌آموزان پژوهنده و فناور برتر، پژوهش‌های برتر، اقدام‌پژوهی‌های برتر معلمان پژوهنده، شورای تحقیقات ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، تجارب مدیریت پژوهشی برتر، مدیران پژوهش‌سراهای برتر، دانشجو معلمان پژوهشگر برتر  می باشد که به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش  و در یک ماه و نیم گذشته از سوی کارگروه ها و داوران منتخب   بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته حیدری همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری، آیین تجلیل از دانش آموزان و هنر جویان پژوهشگر و فناوری برگزیده کشور،  یکشنبه ۲۰ آذر ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.