دوشنبه  31 اردیبهشت 1403
 
 
 

متن خبر

رئيس گروه تحقيق وپژوهش آموزش و پرورش كردستان از برگزاري بيست و ششمين برنامه معلم پژوهنده ( اقدام پژوهي) در استان خبر داد
28 فروردین 1402
 

حسن حیدری  با اعلام این خبر افزود : کلیه مراحل طرح برنامه «معلم پژوهنده» به صورت الکترونیکی و در سامانه مدیریت امور پژوهشی به آدرس http://217.219.223.41 انجام پذیر می باشد.

وی از ابلاغ شیوه نامه اجرایی بیست وششمین برنامه معلم پژوهنده (اقدام پژوهی) به واحدهای آموزشی استان خبر داد و گفت: پژوهشگران فرهنگی می توانند طرح اقدام پژوهی خود را تحت نظارت مستقیم مدیر آموزشگاه انجام داده و مدارک تهیه شده را از طریق صفحه شخصی خود در سامانه امور پژوهشی بارگذاری نموده و جهت تایید برای مدیر مدرسه ارسال نمایند.

ایشان افزودند: هر اقدام پژوه تنها حق ارائه یک گزارش اقدام پژوهی را در یک سال تحصیلی داشته و چنانچه دو گزارش از طریق سامانه ارائه نماید طرحی که بالاترین امتیاز را در داوری کسب نماید ملاک عمل خواهد بود.

رئيس گروه تحقيق وپژوهش آموزش و پرورش كردستان  یکی از بایسته های نظام آموزش و پرورش را گسترش مقوله تحقیق و پژوهش و تقویت روحیه پژوهشگری در میان معلمان دانست و گفت: برنامه معلم پژوهنده علاوه بر توسعه اندیشه ورزی، تفکر خلاق و کشف استعدادها، زمینه را برای پرورش نیروی انسانی کارآمد و نوآور فراهم می نماید.

وی برنامه معلم پژوهنده را یکی از ابزارهای اثر بخش در زمینه تحقیق و پژوهش دانست و اظهارداشت: این برنامه چندسالی است که از سوی معلمان علاقمند و کوشا اجرا و عملیاتی می گردد.

ایشان در ادامه به برخی از مهم ترین زمینه ها و مسائل مربوط به اقدام پژوهی در برنامه بیست و سوم نیز اشاره کرد و شناسایی، اصلاح و بهبود مشکلات عاطفی و رفتاری دانش آموزان، بهبود فرایند مدیریتی در آموزش و پرورش استان و مناطق، مدیریت مدارس، فرایند یاددهی و یادگیری و... را از جمله این موضوعات دانست .

شایان یادآوری است؛ همکاران شرکت کننده در برنامه اقدام پژوهی بیست و ششمین می توانند نسبت به بارگذاری و ارسال طرح های اقدام پژوهی تا تاریخ 1402/04/20 از طریق سامانه مدیریت امور پژوهشی اقدام نمایند.